پرتال مشتریان چیست؟
پورتال مشتریان این قابلیت را به مشتریان شما می دهد تا در مورد هر مسئله بتوانند تیکت ارسال کنند. آن به شما کمک می کند تا ارتباط سالمی را با مشتریان مدیریت کنید. آن همچنین به آنها اجازه دیدن پایگاه دانش(پرسش های متداول)، فاکتورها، پیشفاکتورها، محصولات، خدمات، اسناد، مخاطبان، اکانت ها، پرونده های فروش محصول و پروژه هایی که مرتبط با آنها یا سازمان آنها هست را اگر فعال شده باشد را می دهد.
مدیر می تواند تب ها را مرتب سازی نماید، آنها را فعال یا غیر فعال کند، دسترسی کاربران را به ماژول ها تعیین کند و فرد یا گروهی را به عنوان عامل پیش فرض بخش تیکت ها تعیین نماید.
نصب پورتال
برای نصب پورتال مشتری باید بسته آن را که مجزا از هسته ویتایگر می باشد را از آدرس زیر دریافت کنید.
دانلود ویتایگر کاستومر پورتال فارسی و راست چین شده
در این آموزش ما مسیر پیش فرض را برای آن انتخاب کرده و محتویات بسته را درون پوشه customerportal میریزیم، یعنی اگر ویتایگر شما در مسیر
www.yourdomain.com/vtiger/
نصب شده است، آدرس پوشه پورتال مشتری بدین صورت خواهد بود.
http://yourdomain.com/vtiger/customerportal/
پس از آن فایل زیر را ویرایش کرده:
/vtiger/customerportal/PortalConfig.php
و مقادیر زیر ا مطابق نمونه تنظیم کنید:
$Server_Path =”http://yourdomain.com/vtiger”;
$Authenticate_Path = “http://yourdomain.com/vtiger/customerportal”;
سپس در مسیر نصب ویتایگر فایل زیر را ویرایش نمایید:
vtiger/config.inc.php
و مقدار زیر را بدین صورت تنظیم کنید:
$PORTAL_URL = ‘http://yourdomain.com/vtiger/customerportal’;
تا اینجا پورتال مشتری شما راه اندازی گردید و این آدرس ورود مشتریان می باشد.
نکته: پورتال مشتری اطلاعات و رکوردهای خود را از خود ویتایگر می گیرد و رکوردهای آن در حقیقت در دیتا بیس یکسان با ویتایگر ذخیره می شود لذا دارای دیتا بیس مجزا نمی باشد.
تنظیم پورتال مشتری
برای تنظیم پورتال مشتریان در ویتایگر، از منوی تنظیمات برنامه و در بخش بلوک سایر تنظیمات بر روی پورتال مشتری کلیک کنید.
۱٫ | آدرس پورتال | آدرسی که پورتال مشتری در آن آدرس راه اندازی شده و مشتری از طریق آن وارد پورتال می شود. |
۲٫ | عامل پیش فرض | یک کاربر یا گروه انتخاب کنید تا تیکت های برجسته شده توسط مشتری از پورتال مشتری به وی واگذار شود. |
۳٫ | لیست ماژول ها | لیست ماژول هایی که در صورت فعال سازی مشتری خواهید دید. |
بخش حساب کاربری
پورتال مشتری این امکان را می دهد که اطلاعات مرتبط با مشتریان خود را با آنها به اشتراک بگذارید. زمانی که یک مخاطب ایجاد می شود، اگر تیک گزینه کاربر پورتال را بزنید، به آدرس ایمیل اصلی وی رمز ورود به پورتال به صورت اتوماتیک پس از ذخیره مخاطب ارسال می گردد. در همین قسمت نیز می توانید تاریخ شروع و پایان پشتیبانی را مشخص کنید.
نکته!
- برای ارسال ایمیل باید تنظیمات سرور خروجی اعمال گردد.
- اگر گزینه عدم ارسال ایمیل برای این کاربر تیک خرده باشد ایمیل ارسال نمی شود.
- کاربر فقط در بازه تاریخ مشخص شده قابلیت ورود به سامانه را دارد.
تغییر رمز عبور
مشتریان پس از ورود به سامانه می توانند رمز عبور خود را از طریق کلیک بر روی شناسه کاربری خود و سپس کلیک بر روی تنظیمات من نسبت به تغییر رمز عبور اقدام کنند. همچنین در این صفحه می توانند تاریخ آخرین ورود، شروع و پایان پشتیبانی را رویت نمایند.
تیکت ها
اگر مشتری شما بحث را موردی در رابطه با محصول خریداری شده از شما دارد می تواند برای گزارش آن مبحث یا مورد تیکتی را از طریق پورتال مشتریان ایجاد نماید. برای این منظرو باید به بخش تیکت ها رفته و بر روی افزودن تیکت کیلککرده و فیلدهای لازم را پر نماید.
تیکت ها می توانند توسط ایجاد کننده آنها بسته شوند در غیر این صورت کاربرانی که تیکت به آنها ارجاع داده شده نیز می توانند تیکت را ببندند. زمان یکه تیکت بسته می شود ایجاد نظر غیر فعال می گردد.
مدیریت تیکت ها
- در صفحه تیکت ها با کلیک بر روی گزینه نمایش تیکت های مال منف تیکت های مرتبط با آن مخاطب را نمایش می دهد.
- در همین صفجه با انتخاب گزینه همه، همه تیکت های مرتبط با این مخاطب را از سازمان وی نمایش می دهد.
توجه!
- تیکت های ایجاد شده توسط مشتریان، در بخش تیکت های ماژول تیکت در ویتایگر فارسی نمایش داده خواهند شد.
- در بخش نمایش یک تیکت، مشتریان و مالک تیکت می توانند از طریق بخش نظرات با هم ارتباط بر قرار نمایند.
- زمانی که تیکتی ایجاد، بسته یا نظری مبادله می شود، ایمیل اطلاع رسانی برای مالک تیکت و مخاطب ارسال می شود.
- مشتری شما همچنین می تواند فایل پیوست کند. این فایل ها در بخش اسناد رکورد تیکت قابل نمایش هستند.
- مالک تیکت توانایی این را دارد که تیکت را با تغییر وضعیت ان به بسته شده آن را ببندد.
پرسش های متداول
پرسش های متداول مرتبط با سازمان مخاطب وارد شده با سیستم، اگر بر روی حالت منتشر شده باشند می توانند در این بخش توسط مخاطب دیده شوند. که آنها می توانند با وارد کردن کلمه مورد نظر در کادر جستجو پرسش مرتبط با آن عبارت را بیابند.
اسناد
کلیه اسنادی که مرتبط می باشد با مخاطب وارد شده در این بخش نمایش داده می شوند. با کلیک بر روی یکی از این اسناد جزئیات آن قابل نمایش می باشد. اسناد یکه مشتری از بخش تیکت ها یا پروژه ها پیوست م یکند در بخش اسناد در پورتال ظاهر خواهند شد همچنین در ویتایگر نیز به روز رسانی خواهند شد.
پروژه ها
این بخش پروژه هایی که مستقیما به مخاطب وارد شده مرتبط است را نمایش میدهد. کلیک بر روی پروژه، وظایف پروژه، فازهای پروژه، اسناد آن و به روز رسانی ها و نظرات مرتبط با آن را نمایش می دهد. در این قسمت نیز مخاطب می تواند سند به پروژه پیوست نماید یا نظر به آن اضافه کند.
پرونده های فروش محصول
این بخش نیز پرونده های مرتبط با سازمان مخاطب وارد شده را نمایش می دهد.
سلام
خسته نباشد واقعاً خیلی کارتون عالیه
دوست عزیز من پورتال مشتریان رو نصب کردم ولی مشکلی که هست مخاطبایی که تعریف کردم نمیتونن وارد شن مشخصات واسشون ارسال نمیشه،از طرفی وقتی ایمیلشون رو میزنن واسه فراموشی رمز یه ایمیل میاد واسه مخاصب که نام کاربریشو نوشته و یه پسورد ۵ رقمی که همش ستاره اس،چاره کار چیه؟
سلام
سلامت باشید شما لطف دارید
این چند نکته را مد نظر داشته باشید.
– برای ارسال ایمیل باید تنظیمات سرور خروجی اعمال گردد.
– اگر گزینه عدم ارسال ایمیل برای این کاربر تیک خرده باشد ایمیل ارسال نمی شود.
– کاربر فقط در بازه تاریخ مشخص شده قابلیت ورود به سامانه را دارد.
در مورد پسورد ریکاوری هم فکر میکنم این قابلیت را به دلیل امنیت بیشتر نذاشتند، باز در حال پیگری این موضوع هستم زیرا مشکل ارائه شده در سایت اصلی نیز هست.
پس از رفع در همین آموزش اعلام می شود.
سلام مجدد
بله تمام تنظیمات انجام شده
تیک اون گزینه رو هم برداشتم
بازه زمانی رو هم براشون تعیین کردم
فقط بحث سر پسورده،منتظر نتیجه پیگیری شما هستم،اگر خودم هم نتیجه ای گرفتم شما رو در جریانش خواهم گذاشت،
درپناه حق
سلام
سپاس از حسن همکاریتون.
سلام خسته نباشید، آموزش هاتون رو کامل تر کنید، در نظر بگیرید اگر قرار باشه دپارتمان، وضعیت ها آپشن های قابل نمایش برای مشتری ها رو بخواد هر نفر شخصی سازی کنه چه پروسه ای رو طی کنه و اون رو توضیح بدید.
ضمناً در آموزش هاتون بسیار اشتباهات نگارشی و غلط املایی وجود داره که اگر اون ها رو اصلاح کنید به شدت ارزش آموزش ها بالا میرن، گاهی اوقات حس میکنم ترجمه ها توسط ربات گوگل انجام شده!(البته از انتقاد بنده ناراحت نشید، قصدم بهبود کیفیت هست)
موفق باشید.
سلام، سلامت باشید
قطعآ همین طوره که شما می فرمایید و بنده نیز متوجه این موضوع هستم.
از آنجا که ترجمه و تهیه آموزش ها همزمان با یادگیری بنده صورت گرفته و کار بسیار طاقت فرسایی بوده و بازبینی و قوانین نگارشی صورت نگرفته لذا سرشار از اشکال هست.
عذر بنده را بپذیرید، اما لازمه بدونید زمان و انرژی و سرمایه به اندازه کافی نیست.
قبل از بهبود این موارد باید نسخه اولیه و قابل استفاده بیرون داده میشد و گرنه دلسرد میشدم.
با این حال انشاا.. روی بهبود کیفیت هسته و منابع نیز کار میشه.
اگر هم شما یا دیگر دوستان می تونند همزمان با خوندن مطالب اونها را ویرایش کنند عالی میشه، پیشنهاد خودتون را با ویرایش و ارسال متن مورد نظر بدید.
متوجه این متن نشدم “در نظر بگیرید اگر قرار باشه دپارتمان، وضعیت ها آپشن های قابل نمایش برای مشتری ها رو بخواد هر نفر شخصی سازی کنه چه پروسه ای رو طی کنه و اون رو توضیح بدید.”