ما خوشحالیم که توانستیم به عنوان اولین مرجع پشتیبانی فارسی رایگان ویتایگر باعث رشد استفاده از این نرم افزار و بهبود کسب و کارهای ایرانی و نیز رشد قارچی سایت های پشتیبانی ویتایگر بشویم با این حال برای افزایش آگاهی عموم و انتخاب بهترین منبع و آینده نگری، لازم است نکاتی را خدمت عزیزان اعلام نماییم تا بهتر تصمیم بگیرید.

سایت اصلی ویتایگر یعنی vtiger.com این نرم افزار را در دو نسخه ارائه کرده یکی اوپن سورس که آن را از سایت sourceforge.net به رایگان می توان دریافت کرد و نسخه کلود که فقط مخصوص کاربرانی هست که روی سرویس های ابری آن شرکت پکیج استفاده از ویتایگر را تهیه کنند.

ویتایگر کلود کلا در انحصار سایت اصلی هست و ما هیچ دسترسی به قابلیت ها و سورس آن و استفاده از آن بر روی سرویس شخصی نداریم لذا از بحث ما جداست و کلیه فعالیت ها در ایران بر روی نسخه اوپن سورس ویتایگر می باشد.

اگر از اوپن سورس اطلاعی ندارید می توانید همین کلمه را جستجو کرده تا به دنیای بزرگ نرم افزارهایی برسید که می توانید بدون هزینه ازشون استفاده کنید.

سری 6 ویتایگر در نسخه اوپن سورس تا نسخه 6.5 ادامه یافت و تقریبا یک سالی هست پشتیبانی آن تمام شده و منقضی شده و سایت اصلی دیگر پشتیبانی نمی کند و کلیه فعالیت ها بر روی نسخه 7 می باشد.

حال با توجه به اینکه ما اولین مجموعه ارائه اوپن سورس ویتایگر بوده و هستیم، لازم  است مواردی را جهت آگاهی بیشتر شما مخاطبان ویتایگر ارائه کنیم تا بهترین تصمیم را جهت پیاده سازی ویتایگر در مجموعه و سازمان خود بکار بندید، در این خصوص تفاوت ها و نکاتی را که باید موقع تهیه نرم افزار ویتایگر فارسی چه از سایت ما و چه از منابع دیگر مد نظر داشته باشید را ذکر می کنیم.

  • نرم افزار ارائه شده ما سورس باز بوده و قابل تغییر توسط هر فرد و تیم متخصص دیگر نیز هست و برای همیشه سورس باز خواهد بود، همان طور که دریافت آن هم بدون مراحل دریافت ایمیل و موبایل و… می باشد و به راحتی قابل دانلود است.
  • شما برای استفاده از نرم افزار می توانید حتی خود نسخه اصلی را از سایت sourceforge.net دریافت و فقط فایل زبان ما را به آن اضافه کنید، بدین معنی که هیچ گونه وابستگی و سیاستی در کار نیست و شما به هیچ وجه به ما وابسته نیستید.
  • منابع، آموزش ها و انجمن به رایگان در اختیار شماست.
  • ماژول های رایگان مثل پورتال مشتری، پی دی اف ساز، پیامک و… و هر ماژول دیگر رایگانی که در سایت های خارجی منتشر بشود درون سایت به رایگان قرار می گیرد.(انجمن سایت را بررسی کنید)
  • کدهای هسته دستکاری نشده و شما بدون دخالت ما می توانید به نسخه های آینده به روز رسانی کنید.

 

اگر تمایل به تهیه ویتایگر از هر مجموعه ای دیگر را دارید، از بابت پاسخ این سوالات که ممکن است برایتان پیش بیاید مطمئن شده و با افراد متخصص بر روی جواب ها تامل کنید تا در آینده دچار هزینه های سرسام آور و نداشتن راه پیش و پس و وابستگی نشوید.

  • آیا نرم افزار ارائه شده شما سورس باز است؟
  • آیا رایگان است و برای همیشه رایگان می ماند؟
  • آیا مدت زمان استفاده و محدودیت استفاده نسبت به نسخه قابل دانلود از سایت اصلی دارد؟
  • می توانیم هر تعداد که خواستیم از آن استفاده کنیم؟
  • آیا با دریافت نرم افزار ویتایگر فارسی شما ،آن نامحدود قابل نصب و استفاده است؟
  • آیا ما در آینده جهت تغییرات روی سورس نرم افزار به شما وابسته هستیم؟
  • آیا مجموعه های دیگر می توانند نرم افزار شما را تغییر و توسعه دهند؟
  • چرا نرم افزار اوپن سورس را به رایگان منتشر نمی کنید؟
  • چرا کدهای نرم افزارهاتون قابل خواندن توسط افراد نیست؟
  • چه تظمینی پشت امن بودن کدهای شما و امنیت اطلاعات ما وجود دارد؟
  • چه تضمینی می دهید که شما به رکوردهای ما دسترسی نداشته و برای بازاریابی خدمات خود از آنها استفاده نکنید؟

نرم افزارهای اکثر این مجموعه ها، سورس باز نیست ، یعنی سورس بسته هست و فقط خود آنها امکان خواندن کدها و تغییر آنها را دارند، اما در نرم افزارهای سورس باز با توجه به اینکه گروه زیادی در توسعه و رشد آن دخیل هستند، لذا امنیت و شفافیت خط به خط کدها مشخص می باشد اما در نرم افزار های سورس بسته، هیچ نیروی متخصص و فنی دیگری نمی تواند کدها را از لحاظ امنیت بررسی نماید.

اگر سایتی برای درخواست دمو از شما اطلاعات گرفت و یا پیشنهاد دریافت رایگان نرم افزار یا محصولی را داد و در ازاش ایمیل و اطلاعات تماس شما را گرفت ولی لینک دانلود به شما نداد مطمئنآ دارای شفافیت رفتاری نیست و در آینده نیز در سایر زمینه ها و موارد قابل اطمینان نخواهد بود و شما را تنها یک گونی اسکناس می بیند. چرا همه مشتریان قبلی خود را معرفی نمی کنند به صورت آشکار؟ زیرا اکثر آنها پشیمان هستند از خدمات دریافتی و پشتیبانی.

ما بهترین نیستیم اما در صدد شفافیت، صداقت و بهترین شدن هستیم .

در نهایت این شما هستید که تصمیم میگیرید و آینده مجموعه و سازمان خود را بر روی یک نرم افزار پیاده می کنید.

انشالله که بتوانیم مثل گذشته بهترین خدمات را به رایگان، به تمامی مشاغل کشورمون ارائه کنیم تا سهمی در رشد بهتر اقتصادی مشاغل و کشور ایجاد نماییم، قطعا رشد مادر گرو رشد دیگران است.

شاد باشید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.4]

2 Comments

  • نوشته فوق العاده ای بود دقیقا این موضوع مانند نرم افزار های حسابداری هست که تا آخر عمر باید براش هزینه های نجومی داد.
    کاش می توانستیم در این راه همراه شما باشیم و کمک کنیم تا پروژه هر چه زودتر به پایان برسد

  • سلام
    من از صداقت و حسن گفتار شما واقعا لذت بردم. امیدوارم در کارهاتون موفق باشید. واقعا هیچ کدوم از سایتهای دیگه خدماتی در حد شما ارائه نمیکنند. تمام حرفهاتون کلیدی و راه گشاست. ایمدوارم موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *