* این آموزش مربوط به نسخه 6 ویتایگر میباشد.

برای دیدن آموزش نصب نسخه 7 کلیک کنید …

نصب Vtiger CRM روی ویندوز

از آنجا که این CRM تحت وب است، برای نصب آن باید نیازمندی‌های مربوط به آن را روی ویندوز خود نصب کنید. ما برای اینکار از WAMP استفاده می‌کنیم که Apache ، MySQL و PHP را برای ویندوز مهیا می‌سازد. نرم افزار WAMP را می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید.(لازم به ذکر است که نصب بر روی xampp نیز مشابه همین آموزش می باشد و پیشنهاد ما xampp هست با این حال مراحل نصب بر روی ومپ آموزش داده شده است و کلیات یکی می باشد.)

دانلود نرم افزار WAMP

دانلود نرم افزار XAMPP

بعد از نصب نرم افزار WAMP در درایو C سیستم شما فولدری به نام WAMP ایجاد می‌شود که درون آن یک فولدر با نام www وجود دارد. مانند نصب CMS ها (وردپرس،جوملا و …) فقط کافیست که فایل‌های داخل این فولدر را پاک کنید و فایل‌های مربوط به Vtiger را در اینجا کپی کنید. برای اینکار ویتایگر را از لینک زیر دانلود کنید و تمام محتویات داخل فایل فشرده آن را به داخل فولدر www انتقال دهید.

دانلود نرم افزار Vtiger فارسی

نرم افزار WAMP را باز کنید تا سرویس‌های آن استارت شوند و به رنگ سبز در بیاید. سپس مرورگر خود را باز کنید و در قسمت آدرس ۱۲۷.۰.۰.۱ را وارد کنید.

نصب Vtiger CRM 1

 

 

نصب Vtiger CRM 2

 

روی vtigercrm کلیک کنید تا وارد مراحل نصب شوید. اگر به ارور زیر برخورد کردید، فایل logging.php را در مسیر “c:\wamp\www\vtigercrm\include\logging.php” باز کنید و دقیقاً بعد از “require_once…” دو خط زیر را اضافه کنید.

ini_set(‘display_errors’, ‘0’); # don’t show any errors…
error_reporting(e_all | e_strict); # …but do log them

سپس فایل را ذخیره کنید و مرورگر خود را Refresh کنید.

 

نصب Vtiger CRM 3

 

نصب Vtiger CRM 4

 

سپس مراحل نصب ویتایگر نمایش داده می‌شود. زبان فارسی را انتخاب کرده و روی Install کلیک کنید.

۱

پس از موافقت با لایسنس نرم افزار به صفحه تنظیمات php وارد می شوید. دقت کنید که ترجیحآ تمامی پارامترها برقرار باشند و با پیغام قرمز رنگ روبرو نشده اید.

۳

در مرحله بعد به بخش ورود اطالاعات دیتابیس و اطلاعات ادمین سیستم وارد می شوید. در اینجا اطلاعات مربوطه را وارد کنید. اگر به دیتا بیس ایجاد شده یوزر متصل نکرده اید می توانید نام کاربری و کلمه عبور MySQL به طور پیش فرض root و “Blank”(هیچی) قرار دهید.

۴

اطلاعات ورودی را چک کنید و ادامه دهید.

در مرحله بعد دلیل استفاده خود از ویتایگر را انتخاب و ادامه دهید. بعد از آن بسته به مقدار آزاد رم و سی پی یو کامپیوتر شما ویتایگر نصب می‌شود.

۵پس از ظاهر شدن صفحه زیر، ویتایگر به شما امکان انتخاب موردی نصب ماژول ها را می دهد، بدین صورت اگر شما فقط برای اقدام خاصی مثل بازاریابی یا فقط پشتیبانی نیاز به ویتایگر دارید می توانید با زدن تیک گزینه مربوطه، فقط ماژول های آن بخش را فعال نمایید، هر چند هر انتخابی صورت بگیرد پس از ورود به مدیریت می توانید سایر ماژول ها را فعال یا غیر فعال کنید.

۶

بعد از این مرحله، یک مرتبه دیگر واحد پولی، زبان پیش فرض، فرمت تاریخ و منظقه زمانی شما سوال می گردد و بعد از آن میتوانید از ویتایگر فارسی خود لذت ببرید.

 

 

۸

اگر در مراحل نصب زبان فارسی را به عنوان زبان پیش فرض انتخاب نکردید و ویتایگر شما انگلیسی بود، می توانید با رفتن به بخش My Preferences زبان پیش فرض را فارسی کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4]

12 Comments

  • سلام و متشکرم از شما بخاطر این مطالب و امکاناتی که روی سایت قرار دادید * سوالم اینه که نصب روی ویندوز و نصب روی هاست چه تفاوتها و مزایا یی با هم دارن

    • سلام
      خواهش میکنم
      از اینکه از این سایت بهره می برید خرسندم.
      توضیحات در این مورد زیاد هست، پیشنهادم اینه در انجمن سوال خود را مطرح کنید و بفرمایید مورد استفاده شما از این سیستم چیه و امکانات شبکه ای شرکت شما در چه حد است و چند پرسنل دارید تا بهتر بتونم راهنماییتون کنم.

  • سلام و خسته نباشید من همه مراحل نصب رو به درستی انجام می دم ولی مرحله پایانی خیلی طول میشکه و بعد از اتمام می خوام که وارد بشم خطای یوزر نیم و پسورد میده وقتی تیبل رو چک می کنم کاربری ساخته نشده و در واقع این طور به نظر می رسه که نصب کامل انجام نشده.
    توی سایتهای خارجی هم چک کردم خیلی ها با این مشکل مواجه شده بودن.

    • سلام
      داخل دیتابیس برید ببینید تیبل یوزر و کاربر ادمین ایجاد شده یا خیر.
      به احتمال زیاد این مشکل به دلیل منابع پایین کامپیوتر شماست، از کامپیوتری با منابع بیشتر استفاده کنید.
      همچنین مقدار محدودیت مموری و زمان و اجرا را افزایش بدین.
      لطفآ سوالات و مشکلات را در انجمن دنبال کنید.

  • من برنامه xampp را نصب کردم ولی فولدری به نام www در فولدرهای این برنامه وجود ندارد. فایل ها را باید در چه فولدری کپی کنم؟

    • با سلام
      برنامه زمپ بر خلاف ومپ این پوشه را نداره و باید درون مسیر C:\xampp\htdocs اقدام به ایجاد پوشه برای نصب ویتایگر خود کنید.

      شاد باشید

  • من به این ارور برخوردم، و هر کاری میکنم رفع نمیشه

    عدم توانایی در ایجاد بانک اطلاعاتی favtiger_test پیام: نام کابری ریشه که برای بانک اطلاعاتی وارد کردید مجوز لازم برای تولید بانک را ندارد و یا از کاراکتر خاص در نام بانک استفاده کرده اید

    • سوال خود را در انجمن به همراه توضیحات لازم، متن ارور، تصویر پارامترهای تنظیماتی که وارد کردین، قرار بدید تا در همان جا پاسخگویی صورت گیرد.
      سپاس

  • سلام
    در صفحه ی بعد وارد کردن اطلاعات دیتابیس خطای زیر رو نمایش میده
    سرور mysql باید با مقادیر زیر پیکربندی شود:
    sql_mode = ERROR_FOR_DIVISION_BY_ZERO NO_AUTO_CREATE_USER، NO_ENGINE_SUBSTITUTION
    چطوری باید رفع کرد

  • سلام وقت بخیر
    من موقع نصب روی سرور مجازی داخل ویندوز با خطای
    Fatal error: Array and string offset access syntax with curly braces is no longer supported in C:\xampp\htdocs\vtiger7.0.1_fa_v1\include\database\PearDatabase.php on line 551
    رو به رو میشم ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • سلام
      از آخرین نسخه ارائه شده روی سایت استفاده کنید
      نسخه php را هم ترجیحآ روی 5.6 ست کنید.

  • سلام خسته نباشید
    من ارور Sorry! Attempt to access restricted file. – F:\xamp\htdocs\vt-shamsi-7.1.2-favtiger.ir\includes\..\includes\runtime\EntryPoint.php بر خورد کردم میشع راهنمایی کنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *